بیعت با شهدا؛ مصاحبه با آقای شاعری، همرزم شهید محمود کیا

در تاریخ بیست و یکم تیر ماه ۱۴۰۲ جمعی از اعضای کنگره شهدای دانشجومعلم پردیس آیت الله خامنه‌ای استان گلستان، با همرزم شهید بزرگوار محمود کیا، جناب آقای شاعری، دیدار و مصاحبه کردند. در این مصاحبه جناب آقای شاعری درباره دانشجومعلم شهید محمود کیا موضوعاتی بیان داشتند؛ ایشان از ویژگی‌های اخلاقی شهید که می‌توان به ورزشکار بودن و ورزیده بودن شهید و داشتن روحیه جدی، شجاعت بسیار در عین حال خوش‌رو و شوخ طبع، خوددار از غیبت و نهی کردن دیگران از این عمل ناشایست که از خصوصیات بارز شهید بود، یاد کردند.
جناب آقای شاعری در ابتدا با بیان ویژگی‌های شهید، جمله‌ی معروف آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری را برای شهید مثال زدند.
محمود کیا در هنر هم دارای مهارت بود. وی علاوه بر حضور در گروه تئاتر انجمن، در تئاتر نهضت حروفیه نقش اصلی را بر عهده داشت. از فعالیت‌های او شرکت در انجمن اسلامی بود و کارهای مهمی در آن نهاد انجام داد؛ اعم از برعهده گرفتن مسئولیت ریاست انجمن.
جناب آقای شاعری در ادامه افزودند شهید محمود کیا از طریق رسانه‌های گروهی و شخصیت‌های انقلابی و همچنین معلمان، با امام و مکتب امام خمینی (رحمت الله علیه) آشنا شدند. همچنین جناب آقای شاعری کتابی درخصوص شهید محمود کیا تحت عنوان “سردار سربداران” نوشته بود.
در پایان مصاحبه جناب آقای شاعری بخشی از وصیت محمود کیا را قرائت کردند: زندگی آنقدر شیرین و مرگ آنقدر تلخ نیست که از آن بترسید…
آقای شاعری از دانشجومعلمانی که این راه را در پیش گرفتند و پیام آن نسل را با روش‌های جدید به این نسل و نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند، قدردانی کردند.