شهر را چراغانی کنید، شهیده در راه است

شهر را چراغانی کنید، شهیده در راه است…

خبرِ تلخ اضافه شدن یک شهیده به ۱۰۲۹ شهید دانشجومعلم دیگر به کل شهر و کشور رسید و همه جا سیاه‌پوش شد. در این میان اعضای کنگره شهدای دانشجومعلم و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به دیدار منزل شهیده دانشجومعلم فائزه رحیمی رفتند و تدارکات لازم من‌باب استقبال از این شهیده بزرگوار را فراهم آوردند. فضاسازی‌ها باید لایق و درخور استقبال از یک شهیده دانشجومعلّم، آن هم خانم فائزه رحیمی، شهیده راهیان مقاومت می‌بود، پس کمر همت بسته شد و کارها تقسیم‌بندی گردید؛ عده ای از اعضای کنگره نصب بنر را آغاز کردند و دیگران علم ایستگاه صلواتی را برپا ساختند، حال و هوای منزل شهیده با نوای مداحی شور دیگری یافت. همه جا غم داشت، اما کنگشری‌های حین مراسم اندکی از حالِ بد بچه‌های کنگره و بسیج می‌کاست.
خلاصه، خبرها حاکی از این بود که انتقال شهیده از کرمان به تهران ساعت ۲۱ با هواپیما است و این نشان از حضور پر شور استقبال مردم از پیکر شهیده را داشت. با توجه به ساعت پرواز، ماشین‌ها راهی فرودگاه شدند، انگار بر سر مسیر منتهی به فرودگاه گَرد غم پاشیده شده بود و همگی خود را با ذکر یا حسین آرام می‌کردند، چون شهیده‌ی ما گویی محشری چون کربلا را از سر گذرانده بود.
حدود ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شب، پیکر شهیده فائزه رحیمی بر خاک تهران نشست. قریب به ۱۴۰ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان تهران به استقبال پیکر شهید آمده بودند، در میان آنها برخی از دانشجویان، پلاکاردی به دست گرفته و شعار می‌دادند، ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد پر بود از خبرنگاران و مردم عادی، صدای سینه‌زنی و شعار از جای جای محوطه فرودگاه شنیده می‌شد و جمع استقبال کنندگان تا فاصله ۱ کیلومتری، تابوت شهیده والامقام را همراهی می‌کردند.
این استقبال باشکوه تا حدود ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد ادامه داشت و سپس پیکر شهیده به معراج الشهدا انتقال یافت.

استقبال از پیکر مطهر شهیده فائزه رحیمی - تهران
استقبال دانشجومعلمان از پیکر مطهر شهیده فائزه رحیمی – تهران